خودتون رو معرفی کنین.

حتما بارها با این جمله با عبارتهای مختلف مواجه شدین. مثلا چند تا از ویژگیهای خودتون رو بگین.

همین الان چند لحظه فکر کنین و چند تا از ِ ویژگیهاتونو بگین.

چی به ذهنتون رسید؟

مثلا گفتین:

- من آدم مهربونی ام!

-من آدم روشنفکری هست1

- من با پشتکار هستم!

- من اعتماد به نفسم کمه!

- من توانام!

- من خلاقم!

- و ....

آیا واقعا اونچه گفتین ویژگیهای شماست؟

خیلی جالبه بدونید که وقتی از اغلب افراد می پرسیم چطور آدمی هستی اونها ویژگیهای خودشون رو نمی گن! بلکه " باورها" شون رو می گن.پس در واقع با این سوال ما "باورهای" فرد رو بیرون کشیدیم!

و این باورها که معمولا هم جملات سه کلمه ای شامل"من .... هستم  یا من .....نیستم" هستند ساخته و پرداخته ذهن فرد هستند که عوامل چندی از کودکی تا الان اونها رو پرداخته کرده. در واقع یک جور تفکر قطبی هست و نیست!

پس اگه من بگم " من با کفایتم" در واقع باور من هست !نه ویژگی من!

(تا اینجا رو داشته باشید تا بقیه بحث باورها رو در پست بعد بگم)