نقش باورها(1)
حتما بارها با این جمله با عبارتهای مختلف مواجه شدین. مثلا چند تا از ویژگیهای خودتون رو بگین.
همین الان چند لحظه فکر کنین و چند تا از ِ ویژگیهاتونو بگین.
چی به ذهنتون رسید؟
مثلا گفتین:
- من آدم مهربونی ام!
-من آدم روشنفکری هست1
- من با پشتکار هستم!
- من اعتماد به نفسم کمه!
- من توانام!
- من خلاقم!
- و ....
آیا واقعا اونچه گفتین ویژگیهای شماست؟
خیلی جالبه بدونید که وقتی از اغلب افراد می پرسیم چطور آدمی هستی اونها ویژگیهای خودشون رو نمی گن! بلکه " باورها" شون رو می گن.پس در واقع با این سوال ما "باورهای" فرد رو بیرون کشیدیم!
و این باورها که معمولا هم جملات سه کلمه ای شامل"من .... هستم یا من .....نیستم" هستند ساخته و پرداخته ذهن فرد هستند که عوامل چندی از کودکی تا الان اونها رو پرداخته کرده. در واقع یک جور تفکر قطبی هست و نیست!
پس اگه من بگم " من با کفایتم" در واقع باور من هست !نه ویژگی من!
(تا اینجا رو داشته باشید تا بقیه بحث باورها رو در پست بعد بگم)
اطلاعيه
سازمان سنجش اموزش کشور درباره فهرست اسامي پذيرفته شدگان نهايي رشته هاي
مختلف تحصيلي دورههاي روزانه، نوبت دوم (شبانه) ، نيمه حضوري، دانشگاه
پيامنور ، پرديس دانشگاه فرهنگيان، دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي ،
موسسات اموزش عالي غير انتفاعي و غيردولتي، رشتههاي تحصيلي مجازي و بين
الملل دانشگاهها و موسسات آموزشعالي درآزمون سراسري سال 1391 براي سال
تحصيلي 92-1391