نقش باورها(1)

خودتون رو معرفی کنین.

حتما بارها با این جمله با عبارتهای مختلف مواجه شدین. مثلا چند تا از ویژگیهای خودتون رو بگین.

همین الان چند لحظه فکر کنین و چند تا از ِ ویژگیهاتونو بگین.

چی به ذهنتون رسید؟

مثلا گفتین:

- من آدم مهربونی ام!

-من آدم روشنفکری هست1

- من با پشتکار هستم!

- من اعتماد به نفسم کمه!

- من توانام!

- من خلاقم!

- و ....

آیا واقعا اونچه گفتین ویژگیهای شماست؟

خیلی جالبه بدونید که وقتی از اغلب افراد می پرسیم چطور آدمی هستی اونها ویژگیهای خودشون رو نمی گن! بلکه " باورها" شون رو می گن.پس در واقع با این سوال ما "باورهای" فرد رو بیرون کشیدیم!

و این باورها که معمولا هم جملات سه کلمه ای شامل"من .... هستم  یا من .....نیستم" هستند ساخته و پرداخته ذهن فرد هستند که عوامل چندی از کودکی تا الان اونها رو پرداخته کرده. در واقع یک جور تفکر قطبی هست و نیست!

پس اگه من بگم " من با کفایتم" در واقع باور من هست !نه ویژگی من!

(تا اینجا رو داشته باشید تا بقیه بحث باورها رو در پست بعد بگم)

سری افکار!

شما تا به حال به سیر فکریتون فکر کردین؟ من گاهی این کار رو انجام می دم. یعنی در واقع گاهی به یه فکری می رسم که خودم تعجب می کنم چی شد که به این فکر رسیدم و مجبور می شم یکی یکی برگردم عقب ببینم جرقه اصلی چی بوده و این کار رو هر وقت انجام دادم خیلی برام لذت بخش و حتی شگفت آور بوده!!!

شاید واسه شما هم پیش اومده باشه که از یه فکر یا تصویر یا هر چیز ساده دیگه به جاهایی از مغز یا حافظه تون سفر کردین که براتون خیلی جالب بوده!!

مثلا من چند روز پیش به پارالمپیک فکر می کردم .بعد یاد المپیک افتادم. و یاد این افتادم که مسابقات کشتی فرنگی ما رو شبکه های اسپرت عربی پخش نمیکردن و اتفاقا حتی اگه مشغول پخش کشتی هم بودن موقع کشتی ما می رفتن یه ورزش دیگه پخش می کردن. بعد یه دفعه به این فکر کردم که از کی بعضی کشورها با ما مشکل پیدا کردن. بعد تو فکرم اومدم تاریخ رو مرور کنم یادم افتاد دوم دبیرستان که بودیم یه کتاب تاریخ بود که جزء درسهای عمومی بود و همه رشته ها باید می گذروندن و اون "تاریخ ایران از صفویه تا انقلاب" بود. تو دانشگاه هم که ریشه های انقلاب رو خوندیم.بعد فکر کردم پس اون "مادها و پارتها و..." رو کی خوندم ؟! باورتون نمی شه که از اون پستوهای ذهنم یاد کتاب تاریخی افتادم که فکر کنم اول دبیرستان خوندم و اون موقع ما نظام ترمی- واحدی بودیم و انگار هر ترم یا هر سال (یادم نیست) باید یه درسی رو اختیاری برمی داشتیم و انگار اول دبیرستان موقع ثبت نام من خواستم زیست بردارم تموم شده بود و مجبور شدم علی رغم میلم تاریخ بردارم(باور نمی کنید وقتی یاد این خاطره ها افتادم که خیلی هم غبار گرفته ست هنوز هم!دچار چه وجدی شده بودم.چون الان که اینهمه سال گذشته هرگز تا حالا یاد این موضوع نیوفتاده بودم!!!) و خلاصه اصل مطلب اینکه اون کتاب "تاریخ ایران تا صفویه" بود!!!

و بعد این فکر و نتیجه اصلی به ذهنم رسید که عجب!!!چطور تاریخ صفویه به بعد و انقلاب واسه همه اجباری بود و لی تاریخ ماقبل صفویه اختیاری !!! و چرا نباید اون زمانیکه ایران یکی از ابرقدرتهای جهان بوده و حتی متمدن!تا جاییکه منشور قانون نوشته و....اجبارا توسط همه خونده بشه؟!!!

واقعا بعدش از اینکه از پارالمپیک به این سوال رسیده بودم خنده م گرفته بود! شما هم امتحان کنین ببین چه چیزای جالبی از این "تفکر" که به دست نمیاد!!

زمان اعلام اسامی نیمه متمرکزهای کنکور91

فهرست اسامی معرفی شدگان رشته های تحصیلی نیمه متمرکز کنکور 91 تا چند برابر ظرفیت هر رشته از طریق سایت سازمان سنجش در نیمه دوم مهرماه منتشر می شود.

در این اطلاعیه تاریخ و محل مصاحبه، معاینه و یا مصاحبه و معاینه، آزمون عملی و علمی و سایر مراحل گزینش رشته های تحصیلی نیمه متمرکز کنکور 91 مشخص می شود.

معرفی شدگان هر یک از رشته‌های تحصیلی مذکور لازم است با توجه به برنامه زمانی اعلام شده و ضوابط مندرج در اطلاعیه برای شرکت در مراحل مختلف گزینش رشته یا رشته‌های مربوط اقدام کنند.

اطلاعیه تکمیل ظرفیت و یا پذیرش در برخی رشته محل های جدید در کنکور سراسری 91 سازمان سنجش در اول آبان 91 از طریق سایت سازمان و هفته نامه پیک سنجش منتشر خواهد شد.

برای کلیه پذیرفته شدگان و همچنین آن دسته از داوطلبانی که فرم انتخاب‌رشته اینترنتی خود را تکمیل کرده اند ولی پذیرفته نشده اند، کارنامه علمی حاوی رتبه داوطلب در هریک از کد رشته های انتخابی در بین متقاضیان کد رشته مزبور در سهمیه مربوط، با توجه به نمره کل وی در همان کد رشته و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در هر یک از کد رشته های انتخابی و اطلاعات مفید دیگر در دهه اول مهرماه از طریق سایت سازمان در اختیار آنان قرار داده خواهدشد.

داوطلبان پس از دریافت کارنامه از طریق سایت سازمان سنجش در صورتی که منحصراً درباره کد رشته های انتخابی و سایر مندرجات کارنامه سئوالی داشته باشند، می توانند حداکثر تا 15 آبان 91 منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان در رابطه باکد رشته های انتخابی و مندرجات کارنامه نهایی آزمون سراسری سال 1391، اقدام کنند و از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اکیداً خودداری کنند.

نتایج کنکور91

نتایج کنکور91 اعلام شد+لینک دریافت نتایج

اطلاعيه سازمان سنجش درباره فهرست اسامي پذيرفته شدگان نهايي رشته هاي مختلف تحصيلي+ زمان و نحوه ثبت نام قبول شدگان

کلیک کنید : مشاهده نتایج کنکور1391

 

 

 

--------------------------------------------------------

اطلاعيه سازمان سنجش اموزش کشور درباره فهرست اسامي پذيرفته شدگان نهايي رشته هاي مختلف تحصيلي دوره‌هاي روزانه، نوبت دوم (شبانه) ، نيمه حضوري، دانشگاه پيام‌نور ، پرديس دانشگاه فرهنگيان، دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي ، موسسات اموزش عالي غير انتفاعي و غيردولتي، رشته‌هاي تحصيلي مجازي و بين الملل دانشگاهها و موسسات آموزش‌عالي درآزمون سراسري سال 1391 براي سال تحصيلي 92-1391

ادامه نوشته

شانس‌جدید‌کنکوری‌های‌دانشگاه‌آزاد91 برای قبولی

رئس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به انتشار اسامی پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری این دانشگاه، گفت: داوطلبان پذیرفته نشده کنکور 91 دانشگاه آزاد شانس دوباره‌ای برای قبولی در این دانشگاه خواهند داشت.


به گزارش میگنا، ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه زمان اعلام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری دانشگاه آزاد در هفته آینده اعلام می‌شود، گفت: امسال در نحوه پذیرش انتخاب هفتم داوطلبان تغییراتی درنظر گرفته شده است.

به گفته وی در آزمون سراسری سال 91 دانشگاه آزاد انتخاب هفتم توسط دانشگاه انجام نمی‌شود و داوطلبان خودشان انتخاب هفتم را انجام می‌دهند.


رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد:

داوطلبانی که در کنکور سراسری دانشگاه آزاد پذیرفته نشده‌اند، امسال امکان انتخاب رشته شهر مجدد از میان رشته شهرهایی که ظرفیت پذیرش آنها تکمیل نشده است، دارند براین اساس شانس مجددی برای قبولی پیدا می‌کنند.

وی درباره چگونگی انتخاب رشته شهر مجدد توسط این داوطلبان پذیرفته نشده کنکور دانشگاه آزاد گفت: چگونگی انتخاب رشته شهر مجدد داوطلبان کنکور دانشگاه آزاد طی روزهای آینده اعلام می‌شود.

پاراالمپیک...

پاراالمپیک!امروز گفتم یه کسانی یه جایی از دنیا که دینشون همچین کامل نیست و شراب و گوشت خوک می خورن و... یه دفعه چه فکرهایی به سرشون می زنه و دنیا رو متحول می کنن! مثل ادیسون. مثل گراهام بل و ...

این پاراالمپیک هم! اگه واژه المپیک، فارسی بود من به شخصه قطعا اسم اون رو "فراالمپیک" یا " فوق المپیک" می گذاشتم!!!

معلولیت و ناتوانی رو به توانایی تبدیل کنی! توانایی ای که بتونی در جهان رکورد بزنی! پاهات حس و حرکتی نداره اما با دستهات وزنه بزنی!نشسته والیبال کنی و با چشمانی که نمی بینه جودو کار کنی و...اونم با قدرت اونم با سرعت و دقت!!! شگفتا که چه پتانسیلهایی خدا در این انسان به ودیعت گذاشته که از ناتوانی توانایی بسازی اینطور!

من صحنه پاراالمپیک را اوج امید می دونم!اوج توانایی یک انسان که در بهترین حالت ناتوان و کم توانش می خونیم و در بدترین حالت معلول!

من حداقل یاد می گیرم که اگه در طول مدت کاریم با خانواده ای برخورد کردم که بچه کم توان ذهنی یا جسمی داشتند حتما توجه شون را به این پاراالمپیک جلب کنم تا موج امید و پروررش توانایی را همچنان زنده نگهدارند.

در ادامه مطلب تارخچه پاراالمپیک را آورده ام.


ادامه نوشته

ضريب هوشي ایرانیان چند است؟

(من قول می دم فعلاها این آخرین خبری باشه که درج می کنم ولی شمام حتما به ادامه مطلب برین.)

 ضريب هوشي IQ يك نسبت است كه از تقسيم سن عقلي بر سن تقويمي ضرب در صد به دست مي‌آيد. اگر سن عقلي با سن تقويمي يكسان باشد، ضريب هوشي صد مي‌شود ولي در بعضي مواقع در بعضي افراد سن عقلي بيشتر مي‌شود كه اين فرد هوشي بيشتر از ساير افراد دارد.


براي به دست آوردن سن عقلي راه‌هاي زيادي وجود دارد و معمولا كارشناسان از تست‌هاي خاصي استفاده مي‌كنند که جنبه‌هاي مختلفي مانند تشخيص الگوها، قدرت حافظه کوتاه‌مدت، استفاده فرد از واژه‌ها، سرعت محاسبه فرد، درک روابط يا جبر، اطلاعات عمومي، محاسبات رياضيات، درک فضايي، منطق و املا را ارزيابي مي‌کند.


اخيرا در مورد صحت نتايج آزمون‌هاي هوش متداول شبهات زيادي وارد شده است. انجمن روان‌شناسي آمريکا در سال 1995 هوش را به عنوان «توانايي فهم مسايل پيچيده، انطباق موثر با تغييرات محيطي، يادگيري به دنبال تجربيات، استفاده از اشکال مختلف استدلال و فايق آمدن بر مشکلات از طريق تفکر» تعريف کرده است.


اين انجمن بر اين موضوع تاکيد دارد که آزمون‌هاي متداول هوش به هيچ وجه توانايي سنجش چنين سازه انتزاعي پيچيده‌اي را ندارد. مطالعات متعدد، ارتباط مثبت و قوي بين ضريب هوشي با موفقيت تحصيلي، ميزان درآمد، سطح سلامت، طول عمر و سطح اجتماعي و ارتباط منفي و قوي با بي‌کاري و ارتکاب جرايم را نشان داده است. به اين ترتيب موضوع ضريب هوشي پايين يا افت ضريب هوشي و در مقابل آن سازوکارهاي ارتقاي ضريب هوشي به يک مقوله راهبردي اجتماعي و اقتصادي در بسياري از کشورها تبديل شده است. به اين ترتيب دستيابي به ميانگين ضريب هوشي بالاتر يکي از ابزار توسعه و به طور هم‌زمان يکي از دستاوردهاي مهم توسعه محسوب مي‌گردد.

ضريب هوشي اقوام و ملل
مطالعات فراواني روي تفاوت متوسط ضريب هوشي در کشورهاي مختلف صورت گرفته است:

ادامه نوشته

تعجباتی اندر حقوق فرهنگیان!!!

افزایش حقوق بدی آب و هوای معلمان شهرستان‌ تقریبا حذف شده است


مهدی بهلولی در گفت‌و‌گو با ایلنا به توضیحات بیشتری دراین زمینه پرداخت و گفت: در دی ماه سال گذشته سه بار حکم کارگزینی برای معلمان زده شد به طوری که در هر یک از حکم‌ها ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان به منظور بدی آب و هوا به حقوق معلمان شهرستان‌ها به جز تهران اضافه شد اما درحکم سوم این افزایش حقوق یکباره به طور متوسط به۱۲۰ هزار تومان رسید.

وی خاطرنشان کرد: چند روز گذشته که حکم کارگزینی سال ۹۱ برای معلمان صادر شد،  بدی آب و هوا برای معلمان شهرستان‌ها به جزتهران به چیزی حدود ۵ هزار تومان تنزل یافت و به عبارتی تقریبا حذف شده است.

عضو کانون صنفی معلمان درادامه از افزایش ۳ تا ۵ درصدی حقوق معلمان در سال ۹۱ خبرداد و افزود: با وجود تورم ۲۵ درصدی اما حقوق معلمان امسال تنها ۳ تا ۵ درصد افزایش یافته است.

بهلولی خاطرنشان کرد: اینکه بعد از ۵ ماه از شروع سال جدید حکم‌های کارگزینی برای معلمان زده شده است در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تاریخ اجرای حکم‌های کارگزینی سال ۹۱ باید از ۹۱/۱/۱ باشد اما شاهد هستیم که اجرای این حکم از ۹۱/۴/۱ زده شده است.

عضو کانون صنفی معلمان با اشاره به اینکه یعنی تا سه ماهه اول امسال دریافتی معلمان بنا به حقوق سال گذشته آن‌ها بوده است، ‌تصریح کرد: درحالی که این موضوع با قوانین بودجه کشور تعارض دارد زیرا قوانین بودجه سالانه تصویب می‌شود و از ۹۱/۱/۱ باید اجرایی شود.

وی با بیان اینکه این موضوع نارضایتی و ناباوری در بین معلمان ایجاد کرده است، افزود: فرهنگیان از اقشاری هستند که نسبت به سایر کارمندان دولت دستمزد پایین تری را دریافت می‌کنند پس چرا باید با حقوق ناچیز آن‌ها بازی شود؟

بهلولی تاکید کرد: وزیر آموزش و پرورش نماینده معلمان در هیات دولت است از همین رو باید ازشان و حقوق معلمان دفاع کند.

میگنا